-מתחילים את השנה ברגל ימין-

סדר ויצירת הרגלים נכונים לקראת פתיחת שנת הלימודים

** כיצד לארגן נכון את הציוד?

(טיפים להורים לילדים שהציוד שלהם מתפזר לו מעצמו…)

** כיצד לארגן מראש סדר יום רגוע ויעיל בשעות הבוקר?

(טיפים להורים ממהרים עם ילדים קצת פחות…)

** כיצד ליצור סדר יום נכון בנושא שיעורי הבית?

(השנה כ-ו-ל-ם עולים כיתה ושלב,

גם ההורים ששישבו ללמוד כמו שצריך אחה"צ בשנה שעברה.. 🙂

אילו טיפים ורעיונות יש אצכלם שאתם ממליצים לכל ההורים?

נשמח לשמוע בתגובות כאן למטה

2 תגובות בנושא “-מתחילים את השנה ברגל ימין-”

  1. שלומית היקרה,
    שמי איילת אני מורה לשפה בכיתות ה' ואמא לשלושה ילדים מקסימים שקד בת 10 הראל בן 7 ואיתי בן 3.5
    וברצוני להודות לך על הרצאה מ ד ה י מההה
    שהכילה בתוכה התייחסות לנושאים מאוד חשובים בצורה ממוקדת ומובנת.נהנתי מאוד !!!
    אשמח להיות חלק מהמפגשים הבאים שלך
    שבת שלום, איילת

  2. שמי שפרה, ושלושת הצעירים שבילדיי הם בני 12, 10 ו- 6.
    אהבתי את ההרצאה, ותוך כדי, הכריכים של הילדים מוכנים למחר, וחשבתי על עוד דברים ליישם אצלי, אבל קשה לי להתאפק מלהעיר הערות.
    אני רוצה להפנות את תשומת הלב לצורך להמנע מלהציע לילד דברים שאין כוונה אמתית לאפשר אותם. אני שונאת שהבטחות כאלה ניתנות לי, ויש ילדים שרגישים לכך עוד יותר.
    אם אקח ילד לקניית מוצרי כתיבה, אכריז מבעוד מועד: "אני לא מבטיחה למלא כל בקשה שלך, אך אני מבטיחה להקשיב". או לילד גדול יותר: אתה תבחר מה אתה רוצה, אך אני לא אוציא יותר מסכום כזה וכזה. וכשאני מודעת לחפץ מרעיש או שביר וכד' – לא אשאל את הילד מה דעתו, כי זכותו להחליט שזה בסדר, וחבל לתת לו להחליט כך אם דעתי ברורה לי מראש.
    עם אחד הילדים הגעתי אל חנות מכשירי הכתיבה לקנות לו עפרונות. ביקשתי מהמוכר לתת לו להתנסות מעט בעפרונות כדי לבחור. ביקשתי ממנו לעצום עיניים ולכתוב את שמו בכל אחד מהעפרונות שהצעתי (משושה, משולש, עגול, עם גומי), וירגיש איזה עפרון נוח ביותר. זה מידע שמתקבל מתחושותיו, והגיוני לבקש מידע זה אצלו. כך הוא שותף בתהליך הבחירה וגם קיבל עיפרון שיעזור לו ככל האפשר בכתיבה.
    באשר לסידור החדר, יש ילדים שמתקשים להפרד מבגד שקטן עליהם או מצעצוע שבור שיכול להיות מסוכן. כשדיברת על פישוט המשימה הבנתי שכאשר אני מתחילה את משימת סידור החדר אחרי שכבר עברתי על החדר והוצאתי ממנו כמה דברים שאני מעדיפה שלא ישארו בו, לא רק שחסכתי מריבות אחר כך עם הילדים, אלא שגם הקטנתי את רמת העבודה בסידור החדר לכזו שיש סיכוי שהילדים יפחדו ממנה פחות, וישתפו פעולה עד קרוב יותר לסוף המשימה.
    שוב, תודה על ההרצאה,
    שפרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *