הי דמיטרי
במקרה כזה
נדבר קודם על הקשר בין 16 ל6
ו12 ל2
ומתוך התרגיל 6-2
נוכל להבין את 16-12
כדאי להשתמש בהמחשה
בהצלחה!
מזמינה אותך לעיין בפרטים אודות קורס בנושא כאן: http://lomdiml.co.il/magicnumbers
יפה מאד .
בחיבור זה יוצא כמעט אותו רעיון צריך לחבר את היחידות ואז להוסיף את ה10 הנוסף. לדוג' 15+4= מחברת בקשת מעל ה5 וה4 וכותבת 9 מעל אח"כ מוסיפה את ה10 ויוצא 19.
היי ענת,
אני משתמשת בטריק זה לרוב עם תלמידיי בכיתה ד' ומעלה שמתעכבים מידיי בחישובים
לחלקם זה נמצא כיעיל .
לפעמים כדי להסביר את ההיגיון אני מדגימה את התזוזה על ציר המספרים.
תחילה תרגיל חיסור עד 10- נוצרת קשת שמביאה אותנו לנקודה מסויימת, אבל מאחר וזה לא התרגיל האמיתי, ,משנעים את הקשת ימינה, וזה למעשה תרגיל החיבור.
בהמחשה זה נראה הרבה יותר פשוט וקליט.
שלומית
היי
אני מורה לכתות ב ומלמדת שנים שאחד הדרכים היא
גם הדרך הזאת.דרך אגב,הילדים בכתתי מגיעים לכך
לבדם כפתרון .
כי אנחנו יודעים שאין דרך אחת לפתרון התרגילים.
מקסים… יופי של טריק
אני מנסה ללמד את ילדי להבין שאם 2+2 זה 4 אז 20+20 זה 40 ו200+200 זה 400 ובאמת תמיד להחסיר את העשרות ואז את האחדות בחיבור וחיסור…
אשמח לעוד טריקים מדליקים
ואיך ללמד ילד להפחית 12 – 16 לדוגמה?
תודה
הי דמיטרי
במקרה כזה
נדבר קודם על הקשר בין 16 ל6
ו12 ל2
ומתוך התרגיל 6-2
נוכל להבין את 16-12
כדאי להשתמש בהמחשה
בהצלחה!
מזמינה אותך לעיין בפרטים אודות קורס בנושא כאן: http://lomdiml.co.il/magicnumbers
מממש עוזר!
יפה מאד .
בחיבור זה יוצא כמעט אותו רעיון צריך לחבר את היחידות ואז להוסיף את ה10 הנוסף. לדוג' 15+4= מחברת בקשת מעל ה5 וה4 וכותבת 9 מעל אח"כ מוסיפה את ה10 ויוצא 19.
אשמח גם לאחד בנושא חיבור עד 20.
שלום,
תודה על הטיפ
אשמח גם לאחד בנושא חיבור עד 20.
תודה לך על כל הטריקים שלך .הם מוסיפים המון ועוזרים ללמד ארת ילדינו בקלות .
תודה מסבתא מרים
שלומית שלום
תודה על הטיפים שלך הם מאשירים ומלמדים וקלים .למדתי ממך את הכפל של 9 אשמח שתעבירי גם כפולות של 6-7 -8 תודה ויישר כוח על הטיפים
רחלה
תודה רבה
אכן שיטה נחמדה וטובה
היי ענת,
אני משתמשת בטריק זה לרוב עם תלמידיי בכיתה ד' ומעלה שמתעכבים מידיי בחישובים
לחלקם זה נמצא כיעיל .
לפעמים כדי להסביר את ההיגיון אני מדגימה את התזוזה על ציר המספרים.
תחילה תרגיל חיסור עד 10- נוצרת קשת שמביאה אותנו לנקודה מסויימת, אבל מאחר וזה לא התרגיל האמיתי, ,משנעים את הקשת ימינה, וזה למעשה תרגיל החיבור.
בהמחשה זה נראה הרבה יותר פשוט וקליט.
שלומית
נהנית תמיד לקבל את רעיונתיך. תמיד מעבירה לתלמידי תודה!
תודה!
היי
אני מורה לכתות ב ומלמדת שנים שאחד הדרכים היא
גם הדרך הזאת.דרך אגב,הילדים בכתתי מגיעים לכך
לבדם כפתרון .
כי אנחנו יודעים שאין דרך אחת לפתרון התרגילים.
איריס, מסכימה לגמרי,
והתחברתי מאוד אל השיחה היצירתית שלכם על מספרים…
שלומית
יש מי שלא מחשב ככה??? לא חושבת שאפשר לקרוא לזה טריק, סליחה
אני לא חישבתי ככה
עד ששמעתי על זה לפני זמן מה…:-)
היי, אני בכלל לא חישבתי ככה.
מעולם לא שמעתי על הטריק הזה!
וגם אם זה מוכר לך- מה אכפת לך לפרגן?
ממש מגניב!
מקסים… יופי של טריק
אני מנסה ללמד את ילדי להבין שאם 2+2 זה 4 אז 20+20 זה 40 ו200+200 זה 400 ובאמת תמיד להחסיר את העשרות ואז את האחדות בחיבור וחיסור…
אשמח לעוד טריקים מדליקים
תודה
מעיין