מחקרים הוכיחו כשיש לילדים יותר רהיטות מתמטית, דהיינו שליטה מהירה באוטומטיות של תרגילים - כך הם פותרים במהירות רבה יותר, חווים הצלחה והנאה וחשים יותר ביטחון במתמטיקה ובכלל.
לעומתם, לילדים שמתקשים, לוקח זמן רב יותר לענות נכונה על תרגילים.
לילדים אלו חסרים ידע ושיטות והם מפתחים בהדרגה את אותה "חרדת מתמטיקה" ידועה לשמצה המעיבה על ההרגשה וההישגים במתמטיקה ולעיתים גם בתחומי למידה נוספים.
האימון בלוח הכפל גורם ל"שרירי החשיבה" במוח שלנו להתאמן.
"שרירים" אלו קשורים לזיכרון, לשליפה מהירה, ליכולת לחשב, לאמוד, לפיתוח אסטרטגיות חשיבה, לפיתוח מנגנוני בקרה ועוד ועוד.
בהמשך הדרך, הידע בלוח הכפל תורם ליכולת לפתור תרגיל מורכב, לתכנן את דרך הפעולה, מה לחלק, מה לצמצם ואיך להגיע במהירות אל הפתרון, ההצלחה והתחושה הטובה.
יש! הצלחתי! אומר הילד ואנחנו ההורים או המורים מחייכים בהנאה. 2