המצפן והאגוזים

כלים יצירתיים ליותר עצמאות בלמידה-

האזינו לסרטון עם הסבר קצר על הכלים לעידוד עצמאות שילדים כל כך אוהבים…

להורדה חינמית של המצפן- קובץ מעוצב ואיכותי במיוחד- לבחירתך בגרסת בנים או בנות

הכנס פרטיך כאן והקובץ יגיע אלייך ישירות למיל תוך מספר רגעים.

דואר אלקטרוני *
שם *

 מדוע אני ממליצה כל כך על שימוש במצפן?

הילד מקבל דף הוראות ידידותי , שהוא אמור לפעול דרכן שלב אחר שלב.

במצפן זה לכל מצב ישנן כמה אפשרויות והילד יכול להתקדם לעבר האפשרות המתאימה לו באותו יום ובאותו מקצוע.

מצפן זה מעניק:

א.      מיקוד וסדר.

ב.      פותר קושי בקבלת החלטה (אחד מהגורמים המעכבים ביותר עלי תבל בעיקר בשעות הצהריים )

ג.       מראה דרכים למציאת פתרונות, סימולציות לתפקוד במצבים שונים והילד מתנסה בזאת יום אחר יום.

ד.      מעניק שליטה ואחריות של התלמיד על מעשיו.

ה.      התייחסות נעימה וידידותית יותר אל שיעורי הבית J

וכל אלו נושאים פירות   ומניבים תוצאות גבוהות יותר!

הציגו את המצפן בפני הילד ושאלו אותו, האם הוא מועיל לדעתו?  האם יש לו רעיון נוסף להוסיף למצפן? וערכו אותו בהתאם לרעיונותיו המקוריים. ,תנו לילדכם להרגיש שהמצפן הזה שייך לו ושהוא יכול להטביע בו את חותמו באיזשהו אופן. (ניתן למלא שם אישי).

העניקו  לילדכם מצפן זה כאות אמיתי לרצונכם הכנה והאוהב לסייע לו, ומתוך אמונה מלאה שאתם מאמינים ביכולתו לשפר הרגליו ולהתקדם צעד אחר צעד להצלחה!

 

 

 

להורדה חינמית של המצפן- קובץ מעוצב ואיכותי במיוחד- לבחירתך בגרסת בנים או בנות

הכנס פרטיך כאן והקובץ יגיע אלייך ישירות למיל תוך מספר רגעים.

דואר אלקטרוני *
שם *

33 thoughts on “המצפן והאגוזים”

  1. היי שלומית,
    שיטת המצפן – נראית דרך מעולה !
    הדפסתי לעצמי וחילקתי לחברות, ננסה ובהמשך אני אשתף בתוצאות.
    לגבי שיטת האגוזים גם אותה אהבתי, הילד שלי שנה שעברה בכתה ב' היה קורא לזה "פח זהב" וזה אומר שתרגיל אחד מתוך הרבה שהיו – אני הייתי פותרת לו.
    רציתי לנסות את שיטת האגוזים עם שקלים.. אני יודעת שאולי לא רעיון טוב לשחד ילד לשיעורים עם כסף אבל הרעיון שזה יגרום לו לשמור לעצמו את השקלים שהוא כל כך אוהב ולחשוב בעצמו כמו שאמרת.. מה את אומרת ?

    תודה רבה על הטיפים והרעיונות. וכמובן בהצלחה לכולם !

    1. הי צופית,
      שמחה לשמוע שאהבת את המצפן והעברת לחברים, תודה ובהצלחה לכם!

      לגבי עניין השקלים במקום האגוזים.
      כדאי שהילד יפתח בהדרגה יכולת מוטיבציה פנימית. האגוזים הם שלב בינים לפני יצירת יותר עצמאות והנעה פנימית בלמידה.
      לדעתי, שימוש בשקלים ייתן דגש רב מידי על תגמול חיצוני ופחות יועיל לאורך זמן.
      בדקי עם צ'ופרים אחרים
      את מוזמנת להמשיך ולשתף,
      שלומית

  2. תודה רבה!
    ממש לעניין,שמתי לב שזהו התהליך שבתי עושה באופן אוטומטי כאשר היא חוזרת מבית הספר.
    אני חושבת שבאמת לוח כזה יוכל לעשות זאת מסודר יותר ונחמד יותר.
    ובאשר לאגוזים, רעיון מצויין-משחק ושיעורי בית באותו הזמן, חושבני שיוכל לשמש אותו גם עם בנותיי.
    תודה על השיתוף.

  3. הי שלומית,
    לא הבנתי משהו אחד. מה האגוז נותן בסופו של דבר לילד?
    הילד שלי יגיד לי זה בסך הכל אגוז, מה אני יעשה איתו?
    בסופו של הכנת שעורי הבית יש לילד ארבעה אגוזים ומה הוא עושה איתם אוכל אותם? כיצד זה יגרה אותו ליום המחרת?

    1. הי רוית,
      יש ילדים שעצם האתגר יניע אותם לעשייה עם יותר התלהבות
      ויש כאלו שיעדיפו משהו עוד יותר מוחשי כמו חצאי המסטיק שסיפרה לי אחת האימהות.
      את מוזמנת לשתף מה פעל אצלכם,
      שלומית

  4. הכל כל כך פשוט כשהכל כתוב/משחק…רעיונות נפלאים. אני כמורה העברתי כמובן להורים. ממליצה בחום גם על המשחק וגם על המצפן. כי כשכתוב, לא מתבלבלים, לא נלחצים ועובדים מסודר…! תודה.

    1. היי נורית,
      שמחה על השיתוף וכל הכבוד ליישום.
      את מוזמנת להמשיך ולהפיץ לכל המעוניין, תודה וחג שמח

  5. שלום דוד,
    אני רואה שנשלחו אלייך שני הקבצים: המצפן לשיעורי בית, והמדריך לפתרונות יצירתיים.
    בדוק שוב או במייל, יתכן וגם הועבר בטעות לספאם.

    יום טוב,
    שלומית

  6. היי שלומית,
    קודם כל אשרייך על האתר.
    אני מנסה להוריד את המצפן לשעורי בית אך יורד קובץ עזרה לקשיי למידה האם זה הקובץ או שישנה תקלה?

  7. שלומית, כל הכבוד על השיתוף, על העצות המועילות.
    התחלתי לטפל בשיטת ורדי לא מזמן, כך הגעתי אליך. אין ספק שאת מעשירה את עולמי – קיבלתי כבר כמה רעיונות גם עבור ילדי וגם למטופלי.

  8. שלומית את כל הזמן מחדשת ומפתיעה ביכולת הנתינה שלך. ועל כך תודותי. מצפן שיעורי הבית מעולה האם יש סיכוי שתוצאי בגודל קטן לתת לתלמיד ככרטיס ניווט אישי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *