אחד הדברים שהרבה מחנכים והורים מאמינים בו הוא
הקפדה על פרטים.
הקפדה על איכות.
אנחנו רוצים שהילדים לא יחפפו, שישימו לב.
אבל בעצם, המוח האנושי לא עובד ככה.
אנחנו לומדים בהדרגה.
בהתחלה יש יותר טעויות,
האיכות נמוכה יותר,
וההקפדה על הפרטים והשדרוג מגיעים ככל שמתנסים יותר ויותר.
ככל שיש יותר כמות.
הסתכלו כאן על הגדר החיה הזו מאחורי.
קודם כל נותנים לצמח לגדול, להתפתח,
לתפוס כמות ונפח משמעותי של צמיחה,
ורק אחר כך גוזמים קצת ומעצבים.
לכן אני מאוד מאוד מאמינה בכמות לפני איכות.
בכל תהליך למידה
בכל תהליך של השתפרות
גם אצל ילדים
ובעיקר אצל ילדים עם קשיי למידה
השאלה שנשאל את עצמנו היא
לא איך לגרום לילדים לשפר את האיכות של מה שהם עושים כרגע
אלא נשאל את עצמנו איך נגדיל את הכמות של ההתנסות שלהם
בקריאה, בכתיבה ובעוד תחומים,
איך לגרום להם לרצות לעשות את הדברים ולהנות מכך
וכתוצאה מזה גם להשתפר
השיפור של האיכות מגיע כבר מעצמו.
שלום שלומית, מסכימה עם כל מילה.
ככל שילד יתנסה יותר, כך גם תעלה האיכות של הקריאה והכתיבה. אנשי חינוך והמקצוע באמת צריכים לחשוב איך לגרום להם לכך.