אודות שלומית לויט
ב20 השנים האחרונות אני עוסקת בחינוך, למידה, וחקר אישי של תהליכי חשיבה אצל ילדים עם קשיי ולקויות למידה.
שימשתי כמנהלת פדגוגית בפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות ייחודיות, רכשתי תואר בחינוך עם התמחות בלקויות למידה, הרצתי במכללות, העברתי סדנאות, עבדתי עם אלפי תלמידים והכשרתי מאות מורות.
איך הכל התחיל? כמו הרבה מקרים, זה מתחיל במעגל המשפחתי, כשהגננת דיווחה לי שבני היקר לא יושב בשקט במפגשים, "לא צובע בתוך הקוים" (כן, כן זה בדיוק מה שאמרה לי בשעתו )
ואני, אימא צעירה יצאתי למסע, לדרך למידה וחקירה שהובילה אותי לחפש תשובות ופתרונות שיעזרו לו לממש את היכולות האמיתיות שלו, שהפכו אותי למומחית בתחום ההוראה המותאמת, והביאו אותי עד הלום.

למה אני רוצה לעזור לילדים עם הפרעת קשב/ לקות למידה?
אחרי שנים בהן פגשתי את רצון עז למצוא פתרונות להתמודדות טובה יותר עם בית הספר ועם חומר הלמידה.
אחרי שנים בהן פגשתי תלמידים ומשפחות מתוסכלים עקב כישלונות חוזרים ונשנים למרות התחושה החזקה שהילד יכול יותר ושהפוטנציאל הגבוה ממומש.
אחרי שנים בהן פגשתי צעירים בתחילת דרכם החוששים מפני לימודים אקדמיים או לימודים לרכישת מקצוע בשל תסכולים ואכזבות שהצטברו עוד מימי בית הספר.
אני מאמינה (ויודעת) שכל ילד יכול להבין, ללמוד וליישם, אם רק יצטייד בגישה הנכונה ובהכרות עם דרכי הלמידה המתאימות לו. שלא משנה מה הבעיה, תמיד יש פתרון.
שכל המציל נפש אחת, מציל גם את הנפשות הקרובות ( המשפחה שמתקשה ביחד עם הילד לצאת ממעגל המתחים, האכזבות, הכשלונות).
איך אני יודעת שהשיטה שלי תעזור לילדים שלכם?
כי אחרי עבודה של שנים עם ילדים ובני נוער בקליניקה בהן ששילבתי בתוכניות הלימוד שפיתחתי תחומים הקשורים להוראה מתקנת, תפקודי מוח, קוגניציה, תהליכי זיכרון וחשיבה, התפתחות הילד.
ואחרי שהתאמתי כלים ייחודיים התורמים להפחתת הקשיים ולהעצמת היכולות כדי ליצור איזון בין התפקודים הגבוהים ביותר לחלשים ביותר אצל כל ילד, (בתחומים לימודיים- קוגנטיביים, רגשיים וגופניים).
אני יודעת להגיד בלב מלא שהשיטה שפיתחתי- שיטת עץ החשיבה, עובדת בכל פעם מחדש.
פשוט כי היא מיושמת למעלה מעשור האחרון בכל רחבי הארץ. כי מאות מורות (בוגרות של שיטת "עץ החשיבה") מלמדות אותה בהצלחה בעשרות ערים, ישובים וקיבוצים. וכי אלפי תלמידים מרוצים והוריהם ממליצים עליה שוב ושוב.
ועוד כמה מילים חוץ מהוראה מותאמת (לא באמת, הוראה מותאמת זה בדמי)
שהבת שלי היתה קטנה היא הגיעה הביתה עם טריק שעזר לה ללמוד את הכפל של הסיפרה 9. התלהבתי והחלטתי שאני רוצה למצוא טריקים לכל שאר הספרות. אז ישבתי יום ולילה, חקרתי, ניתחתי ופיתחתי מודל חדשני ללימוד לוח הכפל. מודל שבנוי על שיטות לימוד חדשניות שהופכות את הלמידה לקלה, פשוטה והכי חשוב כיפיית.
מסתבר שאצל חלק מהילדים אני מוכרת גם בתור "הטריקטאית" (שם שבהחלט מתחרז עם שמי הפרטי). את השם הזה שמעתי בפעם הראשונה מאמא של תלמידה ששיתפה אותי שהמורה של הבת קוראת לי כך מאז שהיא התחילה ללמוד אצלי.
זה קרה לאחר שאותה מורה שיבחה אותה על שיפור משמעותי בלימודים, והתלמידה ענתה שיש לה מורה שמלמדת אותה טריקים שמאוד עוזרים לה. מאז השם צבר תאוצה ולפחות פעם בשבוע פונים אלי הורים ואומרים ששמעו שאני "טריקטאית" ידועה.

קורס הוראה מותאמת בגישת עץ החשיבה
היית בוודאי רוצה לגלות כלים חדשים, מקצועיים, חדשניים ומוכחים, שיעזרו לכל ילד שמגיע אליך להצליח בקלות ולהתקדם במהירות. קורס הוראה מותאמת-חדשנית בגישת "עץ החשיבה" הוא בדיוק בשבילך!
למה עץ החשיבה?
כשפתחתי את 'עץ החשיבה' הייתי נחושה למצוא שם שיבטא את המטרה לשמה הוא הוקם. במשך חודשים ניסחתי סלוגנים שונים. בסופו של דבר נפל הפור. השם נבחר.
האתר הוקם. ודומיין נקנה אבל כמה ימים לפני ההשקה שהשם שחשבתי עליו היה "כל כך" מקורי עד ש 3 עסקים שונים חשבו אותו דבר.
הייתי צריכה שם אחר. זמן לא היה לי. אז החלטתי לעשות את מה שאני תמיד עושה במצבים כאלה, מדיטציה והקשבה לעצמי. לחצתי על הפעל ועצמתי עיניים רק כדי לפקוח אותם שנייה אחרי שהמנחה. חשבתי על עץ.
באותו רגע ידעתי. זו המילה שהשתמש בה. הרי זו המטרה שלי, להיות עבור הילדים מקום של שורשים, התפתחות, צמיחה וגדילה. המילה חשיבה הצטרפה כמה דקות (הרי בלי חשיבה איך נוכל להבין) מאז עברו עשר שנים ולשמחתי אנחנו כמו עץ, זוכים לצמוח ולהתפתח ביחד עם כל התלמידים והמורים שעוברים דרכנו.