אודות

נעים להכיר,

שמי שלומית,   נשואה ואימא  לתאומים .

בעברי הרחוק למדתי מנהל עסקים  אך לאחר הולדת ילדיי הבנתי שעולם הילדים והתפתחותם מרתק אותי עוד יותר.

במשך 18 השנים האחרונות אני עוסקת בחינוך, למידה, וחקר אישי של תהליכי חשיבה  אצל ילדים עם קשיי ולקויות למידה שמטרתי למצוא דרכים פשוטות ומרעננות שיובילו  לדרך חדשה.

גיליתי שחשוב להבין כיצד  לנצל את הפוטנציאל החשיבתי הטבעי הרב הטמון בכל ילד  ולהתגבר על מכשולים כמו לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז וקשיי זיכרון.

בעלת תואר  בחינוך עם התמחות בלקויות למידה,  מרצה במכללות ברחבי הארץ ובקורסי הכשרה, מעבירה סדנאות להורים ובתי ספר,

אך אף פעם לא מוותרת על המפגש אחד על אחד עם ילדים בהוראה מותאמת. 

המפגש האישי והחתירה  ל"פרימת הפלונטר" מרגשים אותי כל פעם מחדש.

נוסף לדרכי הוראה עדכניות אני משלבת בעבודתי כלים מגישת הN.L.P- גישה המאפשרת יצירת אוירה תומכת למידה המזרזת תהליכים.

בעברי שימשתי   גם כמנהלת פדגוגית  בפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות ייחודיות בבתי ספר רבים ברחבי הארץ, תוך מפגשים ויצירת תהליכים עם מנהלים, צוותי חינוך ותלמידים.

במהלך השנים פגשתי אלפי ילדים ,משפחות ואנשי חינוך.  פגשתי את הרצון העז למצוא פתרונות להתמודדות טובה יותר עם בית הספר ועם חומר הלמידה.

פגשתי את העיניים המתוסכלת שיש  לעיתים בקרב תלמידים ומשפחותיהם עקב כישלונות חוזרים ונשנים והתחושה החזקה שהילד יכול יותר ,שהפוטנציאל גבוה אך לא תמיד ממומש.

פגשתי צעירים בתחילת דרכם החוששים מפני לימודים אקדמיים או לימודים לרכישת מקצוע עקב חששות מצטברים עוד מימי בית הספר- המפגש עם הפחד לעומת תחושת ההחמצה…

מתוך תחומים הקשורים להוראה מתקנת, תפקודי מוח, קוגניציה, תהליכי זיכרון וחשיבה , התפתחות הילד ועוד, גיבשתי שיטת למידה – שיטת עץ החשיבה,  עם כלים ייחודיים התורמים  להפחתת  הקשיים ולהעצמת יכולות.

מטרתה העיקרית של השיטה היא ליצור איזונים בין התפקודים הגבוהים יותר של כל ילד לבין  אלו החלשים יותר בתחומים לימודיים- קוגנטיביים, רגשיים וגופניים.

הכלים בהם אני משתמשת הם כלים חוויתיים ,מותאמים ומהנים ילדים, כך שכל תהליך הלמידה הופך להיות מסקרן ומרגש עבורם.

אני מאמינה שכל אחד יכול להבין, ללמוד, לזכור וליישם אחר כך אם רק יצטייד בגישה הנכונה, בהכרות עם דרכי הלמידה המתאימות לו (והלא מתאימות..) ובסביבה הנכונה.

והחשוב מכל, אני מאמינה שכל אחד יכול וראוי להצליח במעשיו.

חדוות ההצלחה, היא סיפוק שכל אחד ואחת ראויים לה, והדרך לשם אמנם רצופה במאמץ והשקעה אך  קצרה  יותר ממה שנדמה לעיתים.

לומדים וצומחים

עץ החשיבה

שלומית לויט

להורדת המדריך המלא לפתרונות יצירתיים לקשיי למידה- לחץ כאן

8 תגובות בנושא “אודות”

  1. שלומית שלום הייתי רוצה שתשלחי ליאת הקישור ל12 כללים לש.ב להוריםאינני מצליחה לפתוח את הכללים
    שבת שלום ומבורך רויטל

  2. ערב טוב,
    ברצוני להודות לך על סדנה מדהימה !
    לימדת אותי המון, על עצמי על בנותיי ועל הדרך הנכונה לקדם אותן.
    הזכרת לי את שמערכת החינוך הצליחה בטעות להשכיח ממני, שלמידה אמיתית ונכונה לא חייבת להיות מול ספרי הלימוד, והדרך להצלחה, אושר ובטחון עצמי של הילדים תגיע בעיקר מהלב. מדוגמא אישית, מקבלה של ילדינו כמו שהם.
    אני רוצה להודות על שעזרת לי לראות את צרותיי כקטנות מאוד ואת שאיפותיי כאתגר.
    הענקת לי כוח חדש ונתת לי רוח גבית לדחיפה קדימה לחזק את בנותיי.
    מאחלת להרבה אנשים להגיע אלייך ולשמוע את שיש לך לומר כי הרווח הוא שלהם !
    בברכת חג שמח
    גלית

  3. שלומית יקרה :
    אני נרגשת לראות את היוזמה החדשה שלך. אני בטוחה שתצליחי בדרכך החדשה כמו שאת יודעת לעשות זאת ויש לך קבלות מהשנים האחרונות בעבודתך בתחום החינוך.
    מאחלת לך הצלחה ואשמח להפיץ את המסר לאנשי חינוך נוספים. ולהורים..

  4. שלומית, מאחלת לך הצלחה בדרכך החדשה.
    אכן רבים מרגישים חסרי אונים ומתוסכלים שלא באשמתם, חווים רק כשלונות, אם ביכולתך לעזור למי מהם ולהביאם לחוויות הצלחה, אין חשוב מזה.תבורכי..

    1. תודה רבה מרגלית,
      אכן כיף לי ומרגש לעסוק כעת ברזולוציות הקטנות של הילד והמשפחה,
      המשיכו ב"רביבים" לעסוק במלאכת הקודש בדרככם הייחודית.
      שלומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *